loader image
Skip to main content
Home

Topic outline

  • Αξιολόγηση Μαθήματος και Aκαδημαϊκών - Instructor and Course Evaluation

  • Γενικές και Χρήσιμες Τεχνικές Πληροφορίες

  • Ανακοινώσεις

  • ΕΠΑΝΑΛΗΠΤΙΚΕΣ ΔΡΑΣΤΗΡΙΟΤΗΤΕΣ 2024-2025

  • ΕΠΑΝΑΛΗΠΤΙΚΗ ΕΡΓΑΣΙΑ 2024-2025

    • Παρακαλείστε να υποβάλετε την κύρια εργασία σας έως την Δευτέρα 25η Αυγούστου 2025, 23:55μμ.

      Για περισσότερες πληροφορίες, επισκεφθείτε το έγγραφο με την προδιαγραφή της εργασίας . Παρακαλώ ανεβάστε την εργασία σας εγκαίρως για να αποφύγετε τυχόν προβλήματα.

  • Σκοπός και Στόχοι του Μαθήματος

    target icon

    Οι στόχοι του μαθήματος είναι να παρέχει στους φοιτητές γνώσεις και εμπειρία σχετικά με:

    • Τον τρόπο έκφρασης, οπτικοποίησης, ανάλυσης και σχεδίασης ενός Πληροφοριακού Συστήματος, χρησιμοποιώντας διάφορες μεθόδους.
    • Τις διάφορες μεθοδολογίες και τεχνικές που μπορούν να χρησιμοποιήσουν οι αναλυτές συστημάτων κατά την ανάπτυξη λογισμικού, με ιδιαίτερη έμφαση στην Αντικειμενοστραφή Προσέγγιση (Object-Oriented Approach).
    • Τον τρόπο εφαρμογής των τεχνικών αυτών στην πράξη, μέσω ενός ομαδικού έργου, το οποίο βασίζεται σε μια ρεαλιστική μελέτη περίπτωσης (real-world case study) για την ανάπτυξη πληροφοριακών συστημάτων.
    • Τη χρήση εξειδικευμένων εργαλείων CASE (Computer-Aided Software Engineering) για τη μοντελοποίηση, τον σχεδιασμό, τη διαχείριση και την αυτοματοποίηση διαδικασιών ανάπτυξης πληροφοριακών συστημάτων.
    • Την ενσωμάτωση της προσέγγισης User-Centered Design (UCD) στη διαδικασία ανάλυσης και σχεδίασης πληροφοριακών συστημάτων, με στόχο τη δημιουργία συστημάτων που ανταποκρίνονται στις ανάγκες, τις προσδοκίες και τις εμπειρίες των χρηστών, βελτιώνοντας τη χρηστικότητα και την αποδοχή τους.
  • Μαθησιακά Αποτελέσματα

    outcome icon

    • CLO1. Αναπτύξουν βαθιά κατανόηση των βασικών μεθόδων, τεχνικών και εργαλειών που χρησιμοποιούνται στην ανάλυση και σχεδίαση πληροφοριακών συστημάτων, εστιάζοντας τόσο στην Αντικειμενοστραφή όσο και στη Δομημένη προσέγγιση συστημάτων.  
    • CLO2. Aξιολογούν κριτικά τις διαφορετικές διαδικασίες/μεθοδολογίες ανάπτυξης λογισμικού, εφαρμόζοντάς τες κατάλληλα σε διάφορα επιχειρηματικά περιβάλλοντα και έργα.
    • CLO3. Αναγνωρίζουν και να ενσωματώνουν τις απαιτήσεις των χρηστών, τους επιχειρηματικούς κανόνες και τους περιορισμούς στο σχεδιασμό ενός πληροφοριακού συστήματος.
    • CLO4. Διαμορφώνουν ολοκληρωμένες προδιαγραφές συστημάτων και να παράγουν τεκμηρίωση και μοντελοποίηση υψηλής ποιότητας, ανταποκρινόμενοι στις απαιτήσεις των χρηστών.
    • CLO5. Συνεργαστούν σε ομάδα, χρησιμοποιώντας μια σύνθετη και ρεαλιστική μελέτη περίπτωσης, για να αναλύσουν και να σχεδιάσουν ένα Πληροφοριακό Σύστημα, παρέχοντας στους φοιτητές πρακτική εμπειρία στην ανάλυση απαιτήσεων, τη δόμηση προβλημάτων, τη μοντελοποίηση και την υλοποίηση λύσεων
  • Βιβλιογραφία

    books icon

  • Καθορισμένες Τηλεσυναντήσεις

    teleconference

    Οι παρακάτω τηλεσυναντήσεις είναι οριστικές και σύμφωνες με το πρόγραμμα μεταπτυχιακών μαθημάτων. Σε περίπτωση εκτάκτου αλλαγής θα ενημερωθείτε εγκαίρως μέσω email.

  • Προγραμματισμένες Μαθησιακές Δραστηριότητες

    test icon

    • Δραστηριότητα 1

      Το Φόρουμ είναι ανοιχτό και περιμένει τη συμμετοχή σας!

      Διαδραστική δραστηριότητα 1 - Διαμορφωτική Αξιολόγηση

      Αναζητήστε στο διαδίκτυο, σε ατομικό επίπεδο, εργαλεία CASE, καθώς και εργαλεία που χρησιμοποιούν Τεχνητή Νοημοσύνη (AI) που υπάρχουν και μπορούν να βοηθήσουν στο σχεδιασμό συστημάτων. Με βάση τα ευρήματα σας και τις πληροφορίες που συλλέξατε για αυτά, καταγράψτε τις δυνατότητες του κάθε εργαλείου, όπως τη μοντελοποίηση UML, την παραγωγή κώδικα, τη συνεργασία ή τη χρήση AI για την αυτόματη ανάλυση και σχεδίαση και συζητήστε με τους συμφοιτητές σας στο Forum πιο κάτω, για το ποιο από αυτά θα ήταν η ιδανικότερη επιλογή για την σχεδίαση ενός συστήματος, έχοντας στο μυαλό σας ότι θα το χρησιμοποιήσετε στα πλαίσια του μαθήματος σε μελλοντικές εργασίες.

      Αυτή η δραστηριότητα δεν είναι βαθμολογούμενη. Θα δοθεί διαμορφωτική ανατροφοδότηση.

      Ημερομηνία παράδοσης: Κυριακή 23 Φλεβάρη 2025, 23:55μ.μ.

    • Συνεργατική Δραστηριότητα 1

      Ήρθε η ώρα να γνωριστείτε! Θα πρέπει να συνεργαστείτε. Το Φόρουμ είναι ανοιχτό και περιμένει τη συμμετοχή σας!

      Πολλές εταιρείες χρησιμοποιούν πλέον κάποια εκδοχή του Scrum, συμπεριλαμβανομένων των Netflix, Google, Yahoo κ.λπ. Προκειμένου να αποκτήσετε μια αίσθηση για το πώς εφαρμόζεται η ευέλικτη μεθοδολογία στον πραγματικό κόσμο, δείτε μερικές μελέτες περιπτώσεων. Αρκετές από αυτές μπορείτε να τις βρείτε στη διεύθυνση:  Case Studies | Scrum.org. Μπορείτε επίσης να αναζητήσετε περαιτέρω πηγές στο διαδίκτυο. Επίσης, στον πιο κάτω σύνδεσμο, θα βρείτε μελέτες περιπτώσεων για το πως εφαρμόζεται η Kanban στον προγραμματικό κόσμο: Case Studies | Kanban Library | Lean & Kanban Resources. Τέλος, στον πιο κάτω σύνδεσμο, θα βρείτε μελέτες περιπτώσεων για το πως εφαρμόζεται το DevOps στον προγραμματικό κόσμο DevOps Case Studies: 5 Real-World Examples with Insights. Σε ομάδες μελετήστε τουλάχιστον 2 από αυτές τις μελέτες περίπτωσης για κάθε μεθοδολογία (2 από την Scrum 2 απο την Kanban, 2 από DevOps) και εξετάστε τις ακόλουθες ερωτήσεις:

      1. Υιοθετεί  πλήρως η εταιρεία την ευέλικτη προσέγγιση ανάπτυξης λογισμικού (agile development);
      2. Ποια είναι τα οφέλη που αποκομίζει η εταιρεία από τη χρήση μιας ευέλικτης προσέγγισης;
      3. Ποια είναι τα κύρια εμπόδια ή προκλήσεις που αντιμετωπίζει η εταιρεία κατά την εφαρμογή της Scrum, Kanban και DevOps;
      4. Πώς διαχειρίζεται η εταιρεία τις αλλαγές στις απαιτήσεις ή στις προτεραιότητες κατά τη διάρκεια του project;
      5. Μπορείτε να δείτε σημεία/περιοχές στις οποίες μια πιο δομημένη προσέγγιση μπορεί να είναι πιο χρήσιμη;
      6. Πώς ενσωματώνονται οι πρακτικές DevOps στην καθημερινή λειτουργία της εταιρείας;
      7. Ποια είναι τα οφέλη που προσφέρει η υιοθέτηση του DevOps σε σύγκριση με παραδοσιακές προσεγγίσεις.

      Σημειώσεις:

      • Βεβαιωθείτε ότι μόνο ένα μέλος της ομάδας σας θα ανεβάσει την αναφορά σας στο φόρουμ.
      • Σας παρακαλώ να αποστείλετε μέσω email τις πληροφορίες για τα μέλη της ομάδας σας. Κάθε ομάδα μπορεί να αποτελείται από 3 έως 4 μέλη. Σε περίπτωση που υπάρχουν φοιτητές που δεν έχουν ενταχθεί σε ομάδα, θα τους αναθέσω εγώ σε μία.

      Αυτή η δραστηριότητα δεν είναι βαθμολογούμενη. Θα δοθεί διαμορφωτική ανατροφοδότηση.

      Ημερομηνία παράδοσης: Κυριακή 2 Μαρτίου 2025, 23:55μ.μ.

    • Ατομική Δραστηριότητα 2

      Σας παρουσιάζεται μια ενδιαφέρουσα μελέτη περίπτωσης, “Μικρά βήματα προς Scrum: Πώς το Babycenter.com έκανε την πολιτιστική μετάβαση στην ευέλικτη ανάπτυξη λογισμικού (Wallace 2021), ως διαμορφωτική αξιολόγηση, που στοχεύει να σας βοηθήσει να κατανοήσετε τη μετάβαση της εταιρίας Babycenter.com από μια αδόμητη διαδικασία ανάπτυξης λογισμικού στη μεθοδολογία Scrum. Μέσα από ερωτήσεις που εξετάζουν τις διαφορές ανάμεσα στην παλιά και τη νέα διαδικασία, τις απαραίτητες πολιτιστικές αλλαγές και τις προκλήσεις που προέκυψαν, θα  έχετε την ευκαιρία να αναλύσετε τη σημασία της ευέλικτης ανάπτυξης λογισμικού και να αξιολογήσετε τον αντίκτυπο των οργανωτικών και πολιτιστικών αλλαγών στην απόδοση των ομάδων και της επιχείρησης συνολικά.

      Διαβαστε την μελέτη περίπτωσης προσεκτικά και απαντήστε τις πιο κάτω ερωτήσεις. Μοιραστείτε τις απαντήσεις σας στο φόρουμ για σχολιασμό και συζήτηση.

      1. Περιγράψτε τη διαδικασία ανάπτυξης λογισμικού που ακολουθούσε προηγουμένως το Babycenter.com.
      2. Περιγράψτε τη νέα διαδικασία ανάπτυξης λογισμικού στο Babycenter.com. Πώς άλλαξε η διαδικασία ανάπτυξης λογισμικού;
      3. Ποιες πολιτιστικές αλλαγές απαιτήθηκαν για τους εργαζομένους του Babycenter.com ώστε να προσαρμοστούν στη νέα διαδικασία ανάπτυξης λογισμικού;
      4. Τι μπορεί να μην αρέσει στους επιχειρηματικούς ενδιαφερόμενους και στους προγραμματιστές του Babycenter.com σχετικά με τη νέα διαδικασία ανάπτυξης λογισμικού; Πώς θα μπορούσαν οι εκτελεστικοί διευθυντές του Babycenter.com να ανταποκριθούν σε αυτές τις ανησυχίες;
      5. Ποιες κατα την γνώμη σας θα μπορούσαν να είναι οι πιθανές αρνητικές επιπτώσεις της υιοθέτησης του Scrum στο BabyCenter.com;

      Αυτή η δραστηριότητα δεν είναι βαθμολογούμενη. Θα δοθεί διαμορφωτική ανατροφοδότηση.

      Ημερομηνία παράδοσης: Κυριακή 2 Μαρτίου 2025, 23:55μ.μ.

    • Ομαδική Δραστηριότητα 1

      Βασιζόμενοι στη μελέτη περίπτωσης που θα βρείτε πιο κάτω, θα εφαρμόσετε τη μεθοδολογία SSM. Ο αρχικός σας στόχος είναι η δημιουργία ενός Rich Picture, το οποίο θα περιλαμβάνει:

      • Δομές: Ιεραρχίες, μοτίβα επικοινωνίας, διαγράμματα οργανισμού και το περιβάλλον.
      • Διαδικασίες: Λήψη αποφάσεων ή διαδικασίες παραγωγής.
      • Άνθρωποι: Τα εμπλεκόμενα μέρη και οι ρόλοι τους.
      • Συγκρούσεις και Εναλλακτικές Απόψεις: Διαφορετικές οπτικές γωνίες και πιθανές συγκρούσεις.
      • Το System boundary και τι βρίσκετε έξω απο αυτό το σύνορο

      Με βάση το Rich Picture που δημιουργήσατε, θα αναπτύξετε ένα Root Definition για ένα σύστημα που θα μπορούσε να επιλύσει τα προβλήματα που εντοπίσατε. Στη συνέχεια, θα ελέγξετε τον Root Definition χρησιμοποιώντας το πλαίσιο CATWOE, εστιάζοντας στα εξής:

      • C (Customers): Ποιοι επωφελούνται ή επηρεάζονται.
      • A (Actors): Ποιοι υλοποιούν τη μετατροπή.
      • T (Transformation): Ποια είναι η διαδικασία μετατροπής από είσοδο σε έξοδο.
      • W (Worldview): Η οπτική γωνία που δίνει νόημα στη μετατροπή.
      • (Owners): Ποιοι έχουν την εξουσία να σταματήσουν τη διαδικασία.
      • E (Environmental Constraints): Εξωτερικοί παράγοντες που επηρεάζουν το σύστημα.

      Αυτή η δραστηριότητα θα σας βοηθήσει να κατανοήσετε τη χρήση της SSM για την ανάλυση σχεδιασμό προβλημάτων, πριν προχωρήσουμε με τον ορισμό της λύσης.

      Παρακαλείται μόνο ένα μέλος από την ομάδα σας να ανεβάσει την εργασία σας στο Forum για συζήτηση. Βεβαιωθείτε ότι όλα τα ονόματα των μελών της ομάδας αναγράφονται στο έγγραφο που θα ανεβάσετε.

      Αυτή η δραστηριότητα δεν είναι βαθμολογούμενη. Θα δοθεί διαμορφωτική ανατροφοδότηση.

      Ημερομηνία παράδοσης: Κυριακή 9 Μαρτίου 2025, 23:55μ.μ.

    • Παρακαλείστε να υποβάλετε την ομαδική εργασία σας έως την Τετάρτη 19 Μαρτίου 2025, 23:55μμ.

      Όλα τα μέλη της ομάδας θα πρέπει να υποβάλουν ξεχωριστά το pdf file με την ομαδικη. Για περισσότερες πληροφορίες, επισκεφθείτε το έγγραφο με την προδιαγραφή της εργασίας που βρίσκεται πιο κάτω. Παρακαλώ ανεβάστε την εργασία σας εγκαίρως για να αποφύγετε τυχόν προβλήματα.

    • Δραστηριότητα 1

      Το Φόρουμ είναι ανοιχτό και περιμένει τη συμμετοχή σας!

      Χρησιμοποιώντας τη μελέτη περίπτωσης που παρέχεται πιο κάτω, εργαστείτε στις ομάδες σας για να λύσετε τις ακόλουθες ασκήσεις. Παρακαλείται μόνο ένα μέλος από την ομάδα σας να ανεβάσει την εργασία σας στο Forum για συζήτηση. Βεβαιωθείτε ότι όλα τα ονόματα των μελών της ομάδας αναγράφονται στο έγγραφο που θα ανεβάσετε.

      • Αναγνώριση πιθανών χρηστών του συστήματος: Προσδιορίστε τις ομάδες χρηστών που θα αλληλεπιδρούν με το σύστημα, τις ανάγκες τους και τον ρόλο τους.
      • Διαδικασίες, λειτουργίες και ροές εργασίας: Καθορίστε τις κύριες διαδικασίες και τις λειτουργίες που θα υποστηρίζει το σύστημα, καθώς και τις ροές εργασίας που θα διευκολύνουν τη χρήση του.
      • Αρχική λίστα πιθανών αντικειμένων/κλάσεων: Αναγνωρίστε τα βασικά αντικείμενα ή κλάσεις που θα αποτελέσουν τη δομή του συστήματος και σχετίζονται άμεσα με τις λειτουργικές του απαιτήσεις.

      Αυτή η δραστηριότητα δεν βαθμολογείται. Θα δοθεί διαμορφωτική ανατροφοδότηση.

      Ημερομηνία προθεσμίας: Κυριακή, 23 Μάρτη 2025, 23:55μμ

    • Δραστηριότητα 1

      Το Φόρουμ είναι ανοιχτό και περιμένει τη συμμετοχή σας!

      Χρησιμοποιώντας τη μελέτη περίπτωσης που παρέχεται πιο κάτω, εργαστείτε ατομικά για να λύσετε τις ακόλουθες ασκήσεις. Ανεβάστε το έγγραφο που θα δημιουργήσετε στο forum.

      Άσκηση 1: Προσδιορίστε τους κύριους UML actors και τις κύριες περιπτώσεις χρήσης(Use cases) με τις οποίες σχετίζονται. Δεν είναι απαραίτητο να σχεδιάσετε διάγραμμα use case σε αυτό το στάδιο

      Άσκηση 2: Δημιουργήστε ένα λεπτομερές διάγραμμα Use Case από την προοπτική ενός από τους κύριους ηθοποιούς σας (πελάτης). Προσδιορίστε secondary UML actors και προσθέστε λεπτομέρειες σχεδίασης (<<includes>> και <<extends>>) για τα κύρια use cases.

      Άσκηση 3: Προετοιμάστε ένα σενάριο περίπτωσης χρήσης (Use case scenario) για μία από τις κύριες περιπτώσεις χρήσης (use cases) που περιλαμβάνονται στο διάγραμμά σας για παράδειγμα ("Πραγματοποίηση Παραγγελίας/Place Order") . Φροντίστε να αναφέρετε σωστά τις ενέργειες του actor (actor’s actions) και την απόκριση του συστήματος (system response).

      Άσκηση 4: Χρησιμοποιήστε ένα από τα εργαλεία CASE που προτείνονται για τη δημιουργία του UML διαγράμματος περίπτωσης χρήσης (use case diagram).

      Αυτή η δραστηριότητα δεν βαθμολογείται. Θα δοθεί διαμορφωτική ανατροφοδότηση.

      Ημερομηνία προθεσμίας: Κυριακή, 30 Μάρτη 2025, 23:55μμ.

    • Παρακαλείστε να υποβάλετε την ομαδική εργασία σας έως την Δευτέρα 28 Απρίλη 2025, 23:55μμ.

      Όλα τα μέλη της ομάδας θα πρέπει να υποβάλουν ξεχωριστά το pdf file με την ομαδικη. Για περισσότερες πληροφορίες, επισκεφθείτε το έγγραφο με την προδιαγραφή της εργασίας που βρίσκεται πιο κάτω. Παρακαλώ ανεβάστε την εργασία σας εγκαίρως για να αποφύγετε τυχόν προβλήματα.

    • Δραστηριότητα 1

      Το Φόρουμ είναι ανοιχτό και περιμένει τη συμμετοχή σας!

      Χρησιμοποιώντας τη μελέτη περίπτωσης που παρέχεται πιο κάτω, εργαστείτε στις ομάδες σας για να λύσετε τις ακόλουθες ασκήσεις. Παρακαλείται μόνο ένα μέλος από την ομάδα σας να ανεβάσει την εργασία σας (έγγραφο) στο Forum για συζήτηση. Βεβαιωθείτε ότι όλα τα ονόματα των μελών της ομάδας αναγράφονται στο έγγραφο που θα ανεβάσετε.

      • Άσκηση 1: Συζητήστε το Διάγραμμα Χρήσης Περιπτώσεων (Use Case Diagram) που παρέχεται στο Παράρτημα, αναγνωρίζοντας τους UML actors και τις Χρήσεις Περιπτώσεων (Use Cases) στις οποίες εμπλέκονται. Η λύση που δίνεται στο Παράρτημα αποτελεί μία πιθανή λύση.
      • Άσκηση 2: Συζητήστε το εννοιολογικό διάγραμμα κλάσεων (conceptual class diagram) που παρέχεται στο Παράρτημα. Αυτό είναι ένα ενδεικτικό παράδειγμα λύσης, δεη σημαίνει ότι είναι και το πιο ολοκληρωμένο. Εξετάστε τις κλάσεις/αντικείμενα που εμπλέκονται και συζητήστε την αναγκαιότητά τους για το σύστημα. Μπορείτε να εντοπίσετε άλλες πιθανές κλάσεις; Υπάρχουν άλλες μέθοδοι που θα μπορούσαν να περιληφθούν;
      • Άσκηση 3: Στην ανάπτυξη της δυναμικής συμπεριφοράς του συστήματος, πόσα διαγράμματα ακολουθίας αντικειμένων (object sequence diagrams) πρέπει να δημιουργήσετε;
      • Άσκηση 4: Χρησιμοποιείστε ένα UML εργαλείο της αρεσκείας σας και δημιουργήστε ένα Διάγραμμα Ακολουθίας Αντικειμένων (Object Sequence Diagram - OSD) για τη Χρήση Περίπτωσης «Καταχώρηση Παραγγελίας» (Place Order Use Case) από το διάγραμμα χρήσης περιπτώσεων. Χρησιμοποιήστε την περιγραφή του σεναρίου που σας προτείνεται γι’ αυτό το use case για να σας βοηθήσει στη δημιουργία του διάγραμματος σας.

      Αυτή η δραστηριότητα δεν βαθμολογείται. Θα δοθεί διαμορφωτική ανατροφοδότηση.

      Ημερομηνία προθεσμίας: Κυριακή, 13 Απρίλη 2025, 23:55μμ

    • Δραστηριότητα 1

      Το Φόρουμ είναι ανοιχτό και περιμένει τη συμμετοχή σας!

      Αυτή την εβδομάδα θα εργαστείτε ατομικά. Θα συνεχίσετε να δουλεύετε πάνω στην ίδια μελέτη περίπτωσης που εξετάσαμε την προηγούμενη εβδομάδα, για την οποία σας δόθηκαν ενδεικτικά διαγράμματα (use case, class diagram και object sequence diagram). Χρησιμοποιώντας τη συγκεκριμένη μελέτη περίπτωσης, καλείστε να απαντήσετε στις παρακάτω ασκήσεις.

      1. Άσκηση 1: Δημιουργήστε διαγράμματα καταστάσεων (state chart diagram) για τρείς-τέσσερις από τις κύριες κλάσεις που έχετε εντοπίσει από το εννοιολογικό σας διάγραμμα κλάσεων (conceptual class diagram), όπως για παράδειγμα order, customer, payment, shopping basket. Κατά τη δημιουργία του διαγράμματος, εντοπίστε πιθανές ενέργειες (actions) που εκτελούνται κατά τη μετάβαση από μια κατάσταση σε άλλη ή δραστηριότητες (activities), δηλαδή μεθόδους που εκτελούνται κατά την παραμονή σε μια συγκεκριμένη κατάσταση (Do, Entry, Exit), όπου είναι δυνατόν.
      2. Άσκηση 2: Χρησιμοποιήστε ένα από τα εργαλεία CASE που προτείνονται για τη δημιουργία των UML διαγραμμάτων καταστάσεων.

      Αυτή η δραστηριότητα δεν βαθμολογείται. Θα δοθεί διαμορφωτική ανατροφοδότηση.

      Ημερομηνία προθεσμίας: Κυριακή, 4 Μάη 2025, 23:55μμ

    • Δραστηριότητα 1

      Το Φόρουμ είναι ανοιχτό και περιμένει τη συμμετοχή σας!

      Αυτή την εβδομάδα θα εργαστείτε ατομικά. Στο παρακάτω έγγραφο σας δίνεται ένα σύνολο ασκήσεων, μέσω των οποίων καλείστε να δημιουργήσετε τα τρία βασικά διαγράμματα που χρησιμοποιούνται στο πλαίσιο της Δομημένης Προσέγγισης για την Ανάλυση και Σχεδίαση Συστημάτων

      Αυτή η δραστηριότητα δεν βαθμολογείται. Θα δοθεί διαμορφωτική ανατροφοδότηση.

      Ημερομηνία προθεσμίας: Κυριακή, 11 Μάη 2025, 23:55μμ

    • Παρακαλείστε να υποβάλετε την ομαδική εργασία σας έως την Κυριακή 25 Μάη 2025, 23:55μμ.

      Όλα τα μέλη της ομάδας θα πρέπει να υποβάλουν ξεχωριστά το pdf file με την ομαδικη. Για περισσότερες πληροφορίες, επισκεφθείτε το έγγραφο με την προδιαγραφή της εργασίας που βρίσκεται πιο κάτω. Παρακαλώ ανεβάστε την εργασία σας εγκαίρως για να αποφύγετε τυχόν προβλήματα.

    • Δραστηριότητα 1

      Το Φόρουμ είναι ανοιχτό και περιμένει τη συμμετοχή σας!

      Αυτή την εβδομάδα θα εργαστείτε ατομικά. Mελετήστε τα δύο πιο κάτω άρθρα και στη συνέχεια απαντήστε στα παρακάτω ερωτήματα. Στηρίξτε τις απαντήσεις σας με παραδείγματα ή ιδέες από τα κείμενα. Στη συνέχεια, αναρτήστε τις σκέψεις σας στο φόρουμ του μαθήματος.

      • Wang, C., Yang, Z., Li, Z. S., Damian, D., & Lo, D. (2024). Quality assurance for artificial intelligence: A study of industrial concerns, challenges and best practices. arXiv preprint arXiv:2402.16391.
      • Felderer, M., & Ramler, R. (2021, January). Quality assurance for AI-based systems: Overview and challenges (introduction to interactive session). In International Conference on Software Quality (pp. 33-42). Cham: Springer International Publishing. 

      Ερωτήσεις:

      1. Ποιες προκλήσεις εντοπίζονται στη διασφάλιση ποιότητας συστημάτων ΤΝ σύμφωνα με τα δύο άρθρα, και ποια θεωρείτε εσείς ως τη δυσκολότερη να ξεπεραστεί; Αιτιολογήστε την απάντησή σας.
      2. Σε ποια στάδια της διαδικασίας διασφάλισης ποιότητας θεωρείτε πιο σημαντική τη συμμετοχή των χρηστών, με ποιον τρόπο μπορεί αυτή να υλοποιηθεί, και πώς συνδέεται με τις ιδιότητες ποιότητας (χρηστικότητα, δικαιοσύνη, ερμηνευσιμότητα) που αναφέρονται στα άρθρα;
      3. Η διασφάλιση ποιότητας στα συστήματα ΤΝ παρουσιάζεται άλλοτε ως τεχνική διαδικασία (π.χ. ποιότητα δεδομένων, επικύρωση μοντέλων) και άλλοτε ως οργανωσιακή/πολιτισμική πρόκληση (π.χ. συνεργασία, βέλτιστες πρακτικές). Πώς κατανοείτε αυτή τη διπλή διάσταση και ποιο παράδειγμα θα μπορούσατε να δώσετε;
      4. Αν εργαζόσασταν σε μια ομάδα ανάπτυξης συστήματος ΤΝ για τον τομέα της υγείας, ποιες δύο πρακτικές διασφάλισης ποιότητας από τα άρθρα θα θέτατε σε προτεραιότητα και γιατί;

      Αυτή η δραστηριότητα δεν βαθμολογείται. Θα δοθεί διαμορφωτική ανατροφοδότηση.

      Ημερομηνία προθεσμίας: Κυριακή 1η Ιουνίου 2025, 23:55μμ 

  • Υλικό Τηλεσυναντήσεων

  • Figma Recourses

  • Ενδιάμεση Αξιολόγηση - Βαθμολογούμενο Moodle Based Quiz 1

  • Κύρια Ομαδική Εργασία: Προδιαγραφές και Υποβολή

    Αυτό το πεδίο προορίζεται για την υποβολή της ομαδικής σας εργασίας. Παρακαλώ διαβάστε προσεκτικά τις απαιτήσεις της εργασίας για περισσότερες πληροφορίες.

    Η κύρια αυτή εργασία θα πρέπει να υποβληθεί εδώ μέσω του Moodle κάνοντας κλικ στον ακόλουθο σύνδεσμο υποβολής εργασίας.

    Σας υπενθυμίζω ότι ΔΕΝ επιτρέπονται πολλαπλές υποβολές. Εάν υποβάλετε μια προηγούμενη υποβολή στο σύστημα, τότε αυτή θα πρέπει να αφαιρεθεί και να προστεθεί μια νέα. Ωστόσο, αυτό θα μπορούσε να έχει ως αποτέλεσμα να χάσετε την προθεσμία, εάν αυτό γίνει κοντά στην ώρα λήξης της προθεσμίας. Η περίοδος από τις 22:00 μ.μ. της ημερομηνίας λήξης της προθεσμίας είναι μια περίοδος με δική σας ευθύνη, γι' αυτό παρακαλείστε να ανεβάσετε την εργασία σας αρκετά νωρίτερα την ημέρα λήξης της προθεσμίας.

    Προθεσμία υποβολής κύριας ομαδικής εργασίας: Κυριακή 1η Ιουνίου 2025, 23:55μμ.

  • Πρώτη Εβδομάδα,17/02 - 21/02

    no1

    • forum image


      Η τέχνη και η επιστήμη των ερωτήσεων είναι η πηγή κάθε γνώσης. Thomas Berger

      Στο Πανεπιστήμιό μας οραματιζόμαστε τη δημιουργία μιας κοινότητας αναζήτησης της γνώσης. Υπάρχει διαφορά ανάμεσα στο να γνωρίζω κάτι και στο να το κατανοώ σε βάθος. Εσείς πόσο κατανοείτε τις πληροφορίες που σας προσφέρθηκαν;

      Εκφράστε τις απορίες σας και συμβάλλετε στη δημιουργία μιας ζωντανής ομάδας διερεύνησης της επιστημονικής αλήθειας.

      Νομίζετε ότι μπορείτε να εξηγήσετε τα όσα μάθατε; Γίνετε βοηθός του διδάσκοντος σας και εξασκηθείτε στο να εξηγείτε και να τεκμηριώνετε επιστημονικά δεδομένα.

       

  • Δεύτερη Εβδομάδα, 24/02 - 28/02

    no1

    • Θα δουλέψουμε πάνω σε αυτή τη δραστηριότητα στην τάξη κατά τη διάρκεια του εργαστηρίου μας. Δεν χρειάζεται να προηγηθεί οποιαδήποτε προεργασία.

    • forum image


      Η τέχνη και η επιστήμη των ερωτήσεων είναι η πηγή κάθε γνώσης. Thomas Berger

      Στο Πανεπιστήμιό μας οραματιζόμαστε τη δημιουργία μιας κοινότητας αναζήτησης της γνώσης. Υπάρχει διαφορά ανάμεσα στο να γνωρίζω κάτι και στο να το κατανοώ σε βάθος. Εσείς πόσο κατανοείτε τις πληροφορίες που σας προσφέρθηκαν;

      Εκφράστε τις απορίες σας και συμβάλλετε στη δημιουργία μιας ζωντανής ομάδας διερεύνησης της επιστημονικής αλήθειας.

      Νομίζετε ότι μπορείτε να εξηγήσετε τα όσα μάθατε; Γίνετε βοηθός του διδάσκοντος σας και εξασκηθείτε στο να εξηγείτε και να τεκμηριώνετε επιστημονικά δεδομένα.

       

  • Τρίτη Εβδομάδα, 03/03 - 07/03

    no1

    • forum image

      The art and science of asking questions is the source of all knowledge. Thomas Berger


      At our University, we envision the creation of a community of knowledge-seeking. There is a difference between knowing something and understanding it in depth. How much do you understand the information you have been offered?

      Express your questions and contribute to the creation of a vibrant group of exploration of scientific truth.

      Do you think you can explain what you have learned? Become an assistant to your instructor and practice explaining and documenting scientific facts.

       

  • Tέταρτη Εβδομάδα, 10/03 - 14/03

    • forum image


      Η τέχνη και η επιστήμη των ερωτήσεων είναι η πηγή κάθε γνώσης. Thomas Berger

      Στο Πανεπιστήμιό μας οραματιζόμαστε τη δημιουργία μιας κοινότητας αναζήτησης της γνώσης. Υπάρχει διαφορά ανάμεσα στο να γνωρίζω κάτι και στο να το κατανοώ σε βάθος. Εσείς πόσο κατανοείτε τις πληροφορίες που σας προσφέρθηκαν;

      Εκφράστε τις απορίες σας και συμβάλλετε στη δημιουργία μιας ζωντανής ομάδας διερεύνησης της επιστημονικής αλήθειας.

      Νομίζετε ότι μπορείτε να εξηγήσετε τα όσα μάθατε; Γίνετε βοηθός του διδάσκοντος σας και εξασκηθείτε στο να εξηγείτε και να τεκμηριώνετε επιστημονικά δεδομένα.

       

  • Πέμπτη Εβδομάδα, 17/03 - 21/03

    no1

    • forum image


      Η τέχνη και η επιστήμη των ερωτήσεων είναι η πηγή κάθε γνώσης. Thomas Berger

      Στο Πανεπιστήμιό μας οραματιζόμαστε τη δημιουργία μιας κοινότητας αναζήτησης της γνώσης. Υπάρχει διαφορά ανάμεσα στο να γνωρίζω κάτι και στο να το κατανοώ σε βάθος. Εσείς πόσο κατανοείτε τις πληροφορίες που σας προσφέρθηκαν;

      Εκφράστε τις απορίες σας και συμβάλλετε στη δημιουργία μιας ζωντανής ομάδας διερεύνησης της επιστημονικής αλήθειας.

      Νομίζετε ότι μπορείτε να εξηγήσετε τα όσα μάθατε; Γίνετε βοηθός του διδάσκοντος σας και εξασκηθείτε στο να εξηγείτε και να τεκμηριώνετε επιστημονικά δεδομένα.

       

  • Έκτη Εβδομάδα, 24/03 - 28/03

    no1

    • forum image


      Η τέχνη και η επιστήμη των ερωτήσεων είναι η πηγή κάθε γνώσης. Thomas Berger

      Στο Πανεπιστήμιό μας οραματιζόμαστε τη δημιουργία μιας κοινότητας αναζήτησης της γνώσης. Υπάρχει διαφορά ανάμεσα στο να γνωρίζω κάτι και στο να το κατανοώ σε βάθος. Εσείς πόσο κατανοείτε τις πληροφορίες που σας προσφέρθηκαν;

      Εκφράστε τις απορίες σας και συμβάλλετε στη δημιουργία μιας ζωντανής ομάδας διερεύνησης της επιστημονικής αλήθειας.

      Νομίζετε ότι μπορείτε να εξηγήσετε τα όσα μάθατε; Γίνετε βοηθός του διδάσκοντος σας και εξασκηθείτε στο να εξηγείτε και να τεκμηριώνετε επιστημονικά δεδομένα.

       

  • Έβδομη Εβδομάδα, 31/03 - 04/04

    no1

    • forum image


      Η τέχνη και η επιστήμη των ερωτήσεων είναι η πηγή κάθε γνώσης. Thomas Berger

      Στο Πανεπιστήμιό μας οραματιζόμαστε τη δημιουργία μιας κοινότητας αναζήτησης της γνώσης. Υπάρχει διαφορά ανάμεσα στο να γνωρίζω κάτι και στο να το κατανοώ σε βάθος. Εσείς πόσο κατανοείτε τις πληροφορίες που σας προσφέρθηκαν;

      Εκφράστε τις απορίες σας και συμβάλλετε στη δημιουργία μιας ζωντανής ομάδας διερεύνησης της επιστημονικής αλήθειας.

      Νομίζετε ότι μπορείτε να εξηγήσετε τα όσα μάθατε; Γίνετε βοηθός του διδάσκοντος σας και εξασκηθείτε στο να εξηγείτε και να τεκμηριώνετε επιστημονικά δεδομένα.

       

  • Όγδοη Εβδομάδα, 07/04 - 11/04

    no1

    • forum image


      Η τέχνη και η επιστήμη των ερωτήσεων είναι η πηγή κάθε γνώσης. Thomas Berger

      Στο Πανεπιστήμιό μας οραματιζόμαστε τη δημιουργία μιας κοινότητας αναζήτησης της γνώσης. Υπάρχει διαφορά ανάμεσα στο να γνωρίζω κάτι και στο να το κατανοώ σε βάθος. Εσείς πόσο κατανοείτε τις πληροφορίες που σας προσφέρθηκαν;

      Εκφράστε τις απορίες σας και συμβάλλετε στη δημιουργία μιας ζωντανής ομάδας διερεύνησης της επιστημονικής αλήθειας.

      Νομίζετε ότι μπορείτε να εξηγήσετε τα όσα μάθατε; Γίνετε βοηθός του διδάσκοντος σας και εξασκηθείτε στο να εξηγείτε και να τεκμηριώνετε επιστημονικά δεδομένα.

       

  • Ένατη Εβδομάδα, 14/04 - 18/04

    no1

    • forum image


      Η τέχνη και η επιστήμη των ερωτήσεων είναι η πηγή κάθε γνώσης. Thomas Berger

      Στο Πανεπιστήμιό μας οραματιζόμαστε τη δημιουργία μιας κοινότητας αναζήτησης της γνώσης. Υπάρχει διαφορά ανάμεσα στο να γνωρίζω κάτι και στο να το κατανοώ σε βάθος. Εσείς πόσο κατανοείτε τις πληροφορίες που σας προσφέρθηκαν;

      Εκφράστε τις απορίες σας και συμβάλλετε στη δημιουργία μιας ζωντανής ομάδας διερεύνησης της επιστημονικής αλήθειας.

      Νομίζετε ότι μπορείτε να εξηγήσετε τα όσα μάθατε; Γίνετε βοηθός του διδάσκοντος σας και εξασκηθείτε στο να εξηγείτε και να τεκμηριώνετε επιστημονικά δεδομένα.

       

  • Περίοδος Διακοπών, 14/04 - 27/04

    relax

  • Δέκατη Εβδομάδα, 28/04 - 02/05

    no1

    • forum image


      Η τέχνη και η επιστήμη των ερωτήσεων είναι η πηγή κάθε γνώσης. Thomas Berger

      Στο Πανεπιστήμιό μας οραματιζόμαστε τη δημιουργία μιας κοινότητας αναζήτησης της γνώσης. Υπάρχει διαφορά ανάμεσα στο να γνωρίζω κάτι και στο να το κατανοώ σε βάθος. Εσείς πόσο κατανοείτε τις πληροφορίες που σας προσφέρθηκαν;

      Εκφράστε τις απορίες σας και συμβάλλετε στη δημιουργία μιας ζωντανής ομάδας διερεύνησης της επιστημονικής αλήθειας.

      Νομίζετε ότι μπορείτε να εξηγήσετε τα όσα μάθατε; Γίνετε βοηθός του διδάσκοντος σας και εξασκηθείτε στο να εξηγείτε και να τεκμηριώνετε επιστημονικά δεδομένα.

       

  • Ενδέκατη Εβδομάδα, 12/05 - 16/05

    no1

    • forum image


      Η τέχνη και η επιστήμη των ερωτήσεων είναι η πηγή κάθε γνώσης. Thomas Berger

      Στο Πανεπιστήμιό μας οραματιζόμαστε τη δημιουργία μιας κοινότητας αναζήτησης της γνώσης. Υπάρχει διαφορά ανάμεσα στο να γνωρίζω κάτι και στο να το κατανοώ σε βάθος. Εσείς πόσο κατανοείτε τις πληροφορίες που σας προσφέρθηκαν;

      Εκφράστε τις απορίες σας και συμβάλλετε στη δημιουργία μιας ζωντανής ομάδας διερεύνησης της επιστημονικής αλήθειας.

      Νομίζετε ότι μπορείτε να εξηγήσετε τα όσα μάθατε; Γίνετε βοηθός του διδάσκοντος σας και εξασκηθείτε στο να εξηγείτε και να τεκμηριώνετε επιστημονικά δεδομένα.

       

  • Δωδέκατη Εβδομάδα, 19/05 - 23/05

    no1

    • forum image


      Η τέχνη και η επιστήμη των ερωτήσεων είναι η πηγή κάθε γνώσης. Thomas Berger

      Στο Πανεπιστήμιό μας οραματιζόμαστε τη δημιουργία μιας κοινότητας αναζήτησης της γνώσης. Υπάρχει διαφορά ανάμεσα στο να γνωρίζω κάτι και στο να το κατανοώ σε βάθος. Εσείς πόσο κατανοείτε τις πληροφορίες που σας προσφέρθηκαν;

      Εκφράστε τις απορίες σας και συμβάλλετε στη δημιουργία μιας ζωντανής ομάδας διερεύνησης της επιστημονικής αλήθειας.

      Νομίζετε ότι μπορείτε να εξηγήσετε τα όσα μάθατε; Γίνετε βοηθός του διδάσκοντος σας και εξασκηθείτε στο να εξηγείτε και να τεκμηριώνετε επιστημονικά δεδομένα.

       

  • Δέκατη τρίτη Εβδομάδα, 26/05 - 30/05

    no13

  • Final Exam - Τελική Εξέταση