Παρακαλώ γράψτε ένα σύντομο κείμενο που θα περιγράφει τις προσδοκίες σας, τις σκέψεις γύρω από την επιλογή αυτού του πτυχίου, τυχόν μέχρι τώρα σπουδές ή ό,τι άλλο επιθυμείτε να πείτε για εσάς, προκειμένου να γνωριστούμε μεταξύ μας. Ακόμη μπορείτε να τοποθετήσετε τι περιμένετε από το μάθημα και από τη διδάσκουσα της ομάδας σας.
Εβδομάδα |
Θέμα |
1 |
Κατανοώντας τη Διαπολιτισμική Ψυχολογία |
2 |
Η Μετακίνηση προς Νέα Περιβάλλοντα: Η Οπτική των Ανθρώπων που Ανήκουν σε μη Κυρίαρχες Πολιτισμικές Ομάδες |
3 |
Θεωρία της Κοινωνικής Ταυτότητας και Στρατηγικές Αντιμετώπισης της Υποτιμημένης Ταυτότητας |
4 |
Η Ένταξη του Ατόμου ως Μέλους της Νέας Κοινωνίας: Η Διαχείριση των Υποτιμημένων Μειονοτικών Ταυτοτήτων, της Προκατάληψης και των Διακρίσεων |
5 |
Υποδοχή των Μεταναστών και Αντιλήψεις για τον Άλλο: Οι Αντιδράσεις των Ανθρώπων που Ανήκουν σε Κυρίαρχες Πολιτισμικές Ομάδες. |
6 |
Η Προκατάληψη που Συνδέεται με τις Φυλετικές Διακρίσεις |
7 |
Η Κοινή Ζωή στις Πολιτισμικά Ανομοιογενείς Κοινωνίες |
8 |
Σχέσεις Μεταξύ των Ομάδων: Αρνητική και Θετική Διομαδική Αλληλεξάρτηση και Εξουσία |
9 |
Έθνος-Εθνικό κράτος και Παγκοσμιοποίηση |
10 |
Κοινωνική Αντίληψη, Κοινωνική Νόηση και Κοινωνική Αλληλεπίδραση |
11 |
Διαπολιτισμική Επικοινωνία |
12 |
Διαπολιτισμική Ευαισθητοποίηση και Συμβουλευτική |
13 |
Επισκόπηση Μαθήματος |
Στόχος του μαθήματος αυτού είναι :
Μελετώντας και ασκούμενοι συστηματικά, μετά την ολοκλήρωση του μαθήματος θα μπορείτε να:
Μάθημα |
DPSYC 219: Πολυπολιτισμική Ψυχολογία |
|||||
Όνομα καθηγήτριας |
Δρ Κυριακή Σωτηροπούλου |
|||||
Τηλεδιάσκεψη |
1η |
2η |
3η |
4η |
5η |
6η |
Προβλεπόμενη ημερομηνία διεξαγωγής τηλεδιάσκεψης |
04/03/2025 Τρίτη 19.00-21.00 |
18/03/2025 Τρίτη 19.00-21.00 |
08/04/2025 Τρίτη 19.00-21.00 |
29/04/2025 Τρίτη 19.00-21.00
|
13/05/2025 Τρίτη 19.00-21.00
|
27/05/2025 Τρίτη 19.00-21.00
|
Οι Προγραμματισμένες Μαθησιακές Δραστηριότητες είναι δυο ειδών:
- Εβδομαδιαίες Δραστηριότητες (υποχρεωτικές, βαθμολογούμενες και μη) και
- Δραστηριότητες Αυτοαξιολόγησης
Δείτε παρακάτω τι αφορούν οι δυο αυτές κατηγορίες δραστηριοτήτων:
Ρουμπρίκα – Κατανομή Βαθμών DPSYC 219 |
||
Βαρύτητα επί τοις % του συνολικού βαθμού (100 μονάδες) |
||
A. Βαθμολογούμενες Διαδραστικές Δραστηριότητες |
|
|
Διαδραστική δραστηριότητα 3 Ατομική |
5% |
20% (20 βαθμοί) Από τις Βαθμολογούμενες Διαδραστικές Δραστηριότητες |
Διαδραστική δραστηριότητα 5 Ομαδική |
5% |
|
Διαδραστική δραστηριότητα 7 Ομαδική |
5% |
|
Διαδραστική δραστηριότητα 10 Ομαδική |
5% |
|
Β. Εργασία Εξαμήνου |
30% (30 βαθμοί) Από την Γραπτή Εργασία |
|
Σύνολο Διαμορφωτικής Αξιολόγησης 50%
|
||
Γ. Τελική Εξέταση |
50% |
|
Σύνολο Αξιολόγησης |
100% |
Στην Ενότητα αυτή θα βρείτε πληροφορίες για τις δραστηριότητες που καλείστε να ολοκληρώσετε κατά την διάρκεια του εξαμήνου. Αυτές είναι οι Ασκήσεις Αυτοαξιολόγησης και οι Διαδραστικές Δραστηριότητες. Πιο κάτω θα βρείτε το Γενικό Φόρουμ Συζήτησης και Επίλυσης Αποριών, στο οποίο θα μπορείτε να θέτετε τις ερωτήσεις σας σχετικά με το μάθημα της κάθε εβδομάδας και να λαμβάνετε απάντηση από τον/την διδάσκων/διδάσκουσα. Είναι σημαντικό να θέτετε τις ερωτήσεις σας σε αυτό τον σύνδεσμο καθώς συχνά παρόμοιες απορίες έχουν και άλλοι φοιτητές και επομένως βοηθιούνται με την ανάρτηση των ερωτήσεων.
Οι Ασκήσεις Αυτοαξιολόγησης θα σας βοηθήσουν να επιβεβαιώσετε ότι έχετε κατανοήσει τα θέματα που αναπτύσσονται σε κάθε εβδομάδα. Ενδεικτικές απαντήσεις των Ασκήσεων Αυτοαξιολόγησης παρουσιάζονται στο τέλος του Οδηγού Μελέτης. Οι δραστηριότητες αυτές ΔΕΝ βαθμολογούνται.
Οι Διαδραστικές Δραστηριότητες στοχεύουν στο να σας κάνουν να εμβαθύνετε στο γνωστικό αντικείμενο και να εφαρμόσετε τη νέα γνώση, αλληλεπιδρώντας όχι μόνο με το περιεχόμενο του μαθήματος, αλλά και με τους συμφοιτητές σας, διευρύνοντας την οπτική σας και ασκώντας σας σε επικοινωνιακές δεξιότητες. Σε κάθε εβδομάδα θα συναντήσετε 1 Διαδραστική Δραστηριότητα. Τέσσερις διαδραστικές δραστηριότητες (2 ομαδικές ανάπτυξης και 2 ατομικές-quiz) που βαθμολογούνται. Η αξιολόγηση των δραστηριοτήτων αντιστοιχεί στο (20%) του τελικού βαθμού του μαθήματος. Οι δραστηριότητες που βαθμολογούνται μπορείτε να τις δείτε στο παρακάτω αρχείο Βαθμολογούμενες Δραστηριότητες και επισημαίνονται και στην αντίστοιχη εβδομάδα στην οποία ανήκουν. Αν δεν εκτελεστεί έστω και μια από τις βαθμολογούμενες υποχρεωτικές δραστηριότητες τότε ο βαθμός στην τελική βαθμολογία και στην αντίστοιχη στήλη του βαθμολογίου θα είναι «0». Στις δραστηριότητες αυτές λαμβάνεται υπόψιν και το ποσοστό λογοκλοπής.
Εργασία: αντιστοιχεί στο 30% του τελικού βαθμού για το μάθημα αυτό.
Τελική Εξέταση: αντιστοιχεί στο 50% του τελικού βαθμού για το μάθημα αυτό.
Η ελάχιστη βαθμολογία που απαιτείται για να ολοκληρώσετε επιτυχώς το μάθημα είναι το 50% σε κάθε ξεχωριστό μέρος της αξιολόγησης (διαδραστικές δραστηριότητες, εργασία και εξέταση).
Στόχος των εβδομαδιαίων δραστηριοτήτων είναι να εμβαθύνετε σε θέματα που άπτονται της διαπολιτισμικότητας.
Οι δραστηριότητες αυτές αναρτώνται στις εβδομάδες του ακαδημαϊκού εξαμήνου.
Για το συγκεκριμένο μάθημα απαιτείται η ενασχόληση και με τις 12 δραστηριότητες από τις οποίες βαθμολογούνται οι 4, των εβδομάδων 3, 5, 7, και 10.
ΠΡΟΣΟΧΗ! ΕΝΗΜΕΡΩΣΗ ΓΙΑ ΤΙΣ ΟΜΑΔΙΚΕΣ ΔΡΑΣΤΗΡΙΟΤΗΤΕΣ 5 & 7 :
Επειδή οι δραστηριότητες 5 και 7 είναι ομαδικές, σας παροτρύνουμε να βρείτε τις ομάδες που έχουν ήδη δημιουργηθεί και βρίσκονται κάτω από τη δραστηριότητα 5 (είναι ίδιες και για τη δραστηριότητα 7). Περισσότερες πληροφορίες θα δοθούν στην τηλεδιάσκεψη 1.
Για περισσότερες πληροφορίες και οδηγίες παρακαλώ δείτε το συνημμένο αρχείο.
Οι Δραστηριότητες Αυτοαξιολόγησης σας βοηθούν να ελέγξετε τον εαυτό σας ως προς το βαθμό κατανόησης μετά από τη μελέτη κάθε θεωρητικής ενότητας και δεν βαθμολογούνται.
Η Ενότητα αυτή περιλαμβάνει το θέμα της εργασίας εξαμήνου και όλα τα αρχεία τα οποία θα σας βοηθήσουν στη συγγραφή της εργασίας σας. Η εργασία εξαμήνου βαθμολογείται και αντιστοιχεί στο 30% της τελικής βαθμολογίας. Στο τέλος της Ενότητας μπορείτε να βρείτε το σύνδεσμο υποβολής της Εργασίας Εξαμήνου. Είναι σημαντικό να ξεκινήσετε νωρίς την επεξεργασία των πληροφοριών της εργασίας. Καλή επιτυχία!
Εδώ μπορείτε να δείτε το θέμα και τις οδηγίες της εργασίας εξαμήνου.
Εδώ μπορείτε να βρείτε τη φόρμα για το εξώφυλλο που θα πρέπει να διαθέτει η εργασία καθώς και τον τρόπο που θα πρέπει να μορφοποιηθεί.
Εδώ μπορείτε να δείτε αρχεία με παραδείγματα γραφής βιβλιογραφικών αναφορών και πηγών σύμφωνα με το σύστημα κωδικοποίησης ΑΡΑ
Εδώ μπορείτε να δείτε τα κριτήρια βαθμολόγησης της εργασίας εξαμήνου.
Εδώ μπορείτε να δείτε την κατανομή βαρύτητας των επιμέρους βαθμών επί % στον τελικό βαθμό του μαθήματος.
Εδώ μπορείτε να υποβάλλετε την εργασία σας όταν την ολοκληρώσετε.
ΠΡΟΣΟΧΗ! Η εργασία υποβάλλεται μία και μοναδική φορά!
ΚΑΤΑΛΗΚΤΙΚΗ ΗΜΕΡΟΜΗΝΙΑ ΥΠΟΒΟΛΗΣ : 12.05.25 (23:59)
Η τέχνη και η επιστήμη των ερωτήσεων είναι η πηγή κάθε γνώσης. Thomas Berger |
Στο Πανεπιστήμιό μας οραματιζόμαστε τη δημιουργία μιας κοινότητας αναζήτησης της γνώσης. Υπάρχει διαφορά ανάμεσα στο να γνωρίζω κάτι και στο να το κατανοώ σε βάθος. Εσείς πόσο κατανοείτε τις πληροφορίες που σας προσφέρθηκαν;
Διαδικτυακά Σεμινάρια APA Referencing Style
https://apastyle.apa.org/instructional-aids/tutorials-webinars
Παραπομπές με το APA (APA Referencing Style – How to)
Να αναφέρετε στο φόρουμ χαρακτηριστικά βασικά στοιχεία της ελληνικής ή κυπριακής κουλτούρας ή όποιας άλλης κουλτούρας σας είναι οικεία (ορατής και αόρατης). (Όχι περισσότερες από 100 λέξεις, 30 λεπτά)
Διαβάστε την περίπτωση του Σαχίρ και απαντήστε σε ένα κείμενο 150-200 λέξεων τα ερωτήματα που ακολουθούν (60 λεπτά): Ο Σαχίρ κατάγεται από τη Συρία. Ο πόλεμος στη χώρα του έφερε πολλές αλλαγές στη ζωή του. Ο ίδιος διηγείται : «Αφού έχασα σε ένα βομβαρδισμό τη γυναίκα μου, μένοντας μόνος με τα 4 παιδιά μας, πήραμε την τεράστια απόφαση ν’ αφήσουμε την πατρίδα μας για να αποφύγουμε τις εχθροπραξίες. Περάσαμε στην Τουρκία κι από εκεί, στα μέσα Μαρτίου, φτάσαμε στη Σάμο, εγώ, τα παιδιά μου, η αδελφή μου και τα 3 αγόρια της. Πρόσφατα, μεταφερθήκαμε από τη Σάμο στην ενδοχώρα και συγκεκριμένα στην ανοιχτή δομή φιλοξενίας του Διεθνούς Οργανισμού Μετανάστευσης σε ένα χωριό στην Κατερίνη. Εγώ και τα 9 μέλη της οικογένειάς μου μοιραζόμαστε δύο κοντέινερ και είμαστε χαρούμενοι που έχουμε αφήσει πίσω μας όλα τα άσχημα. Έχουμε πολύ μεγάλη ανάγκη να ηρεμήσουμε, να νιώσουμε ασφαλείς και να ξεχάσουμε όλα εκείνα που περάσαμε τα τελευταία πέντε χρόνια. Με τη βοήθεια μιας ανθρωπιστικής οργάνωσης της περιοχής ψάχνουμε ένα διαμέρισμα όπου θα μένουμε όλοι μαζί. Εγώ είμαι ράφτης στο επάγγελμα και θα ήθελα να τα καταφέρω να ανοίξω ένα μαγαζί. Η αδερφή μου είναι δασκάλα, αλλά τώρα καθαρίζει σπίτια. Τα παιδιά έχουν όλα γραφτεί στο σχολείο και κάνουν μαθήματα ελληνικών. Μια φορά την εβδομάδα προσπαθούμε να βρισκόμαστε με άλλους Σύριους για να έχουν τα παιδιά επαφή με την πατρίδα».
-Ποιες είναι οι διαπολιτισμικές και ψυχολογικές διαστάσεις της μετακίνησης της οικογένειας του Σαχίρ στην Ελλάδα;
-Πώς επιπολιτίστηκε κατά τη γνώμη σας η οικογένεια του Σαχίρ στη νέα πατρίδα ;
Για την ολοκλήρωση της δραστηριότητας αυτής, θα πρέπει να χωριστείτε σε ομάδες, σύμφωνα με τον πίνακα ομάδων όπως ορίζεται στην πλατφόρμα. Ανατρέξτε στο moodle στην περιοχή Participants και εντοπίστε τα άλλα μέλη της ομάδας σας, επικοινωνήστε μαζί τους με το mail ή το chat, κάνοντας μια σύντομη παρουσίαση του εαυτού σας, και ορίστε έναν συντονιστή για την ομάδα σας. Η κάθε ομάδα θα πρέπει να μελετήσει την περίπτωση και να εργαστεί σύμφωνα με τα παρακάτω:
Παρατηρείστε τις παρακάτω φωτογραφίες, σκεφτείτε με βάση το θεωρητικό υλικό της ενότητας και απαντήστε σε ένα κείμενο στα ερωτήματα που ακολουθούν (200-250 λέξεις για όλα τα ερωτήματα):
α) Πώς θα μπορούσαν να διαμορφωθούν οι αντιδράσεις των μελών της κυρίαρχης πολιτισμικής ομάδας που παρακολουθούν την παρέλαση και από τι εξαρτάται ο εκάστοτε τρόπος αντίδρασής τους;
β) Υποθέστε ότι εργάζεστε στο Υπουργείο Παιδείας και σας ζητούν να συμμετέχετε στη συνάντηση εκπαιδευτικών που θα εισηγηθούν για την πολιτική που θα εφαρμόσει το Υπουργείο σχετικά με τα κριτήρια τοποθέτησης μαθητών ως σημαιοφόρων στην εθνική παρέλαση. Στη συνάντηση αυτοί υπάρχει έντονη αντιπαράθεση ανάμεσα σε εκείνους που θεωρούν ότι οι αλλοδαποί μαθητές δεν πρέπει να έχουν αυτή τη δυνατότητα «γιατί αυτό αδικεί τους Έλληνες μαθητές» και σε εκείνους που θεωρούν ότι «αυτό είναι ένα καλό μέτρο για την ομαλή ένταξη των δεύτερων». Με βάση όσα συζητήθηκαν στην ενότητα, εξηγείστε και σχολιάστε τις δυο διαφορετικές θέσεις.
Καταληκτική ημερομηνία : 26/03/2025 (23:59)
Για την ολοκλήρωση της δραστηριότητας αυτής, θα πρέπει να χωριστείτε σε ομάδες. Ανατρέξτε στο moodle στην περιοχή Participants και εντοπίστε τα άλλα μέλη της ομάδας σας, επικοινωνήστε μαζί τους με το mail ή το chat, κάνοντας μια σύντομη παρουσίαση του εαυτού σας, και ορίστε έναν συντονιστή για την ομάδα σας. Η κάθε ομάδα θα πρέπει να παρακολουθήσει το βίντεο και να απαντήσει στα παρακάτω ερωτήματα, συντάσσοντας ένα κείμενο των 250-300 λέξεων (60 λεπτά):
1. Περιγράψτε τη συμπεριφορά του ατόμου της εσωομάδας που επιτέθηκε λεκτικά στον εκπρόσωπο της εξωμάδας. Ποια μορφή ρατσισμού εκδήλωσε και πώς προκύπτει αυτό;
2. Ποιες ήταν οι αντιδράσεις της πλειοψηφίας των μελών της εσωομάδας πλην του ατόμου αυτού; Πού στήριξαν τα επιχειρήματά τους;
Για την ολοκλήρωση της δραστηριότητας αυτής, θα πρέπει να χωριστείτε σε ομάδες, σύμφωνα με τον πίνακα ομάδων όπως ορίζεται στη δραστηριότητα 5. Ανατρέξτε στο moodle στην περιοχή Participants και εντοπίστε τα άλλα μέλη της ομάδας σας, επικοινωνήστε μαζί τους με το mail ή το chat, κάνοντας μια σύντομη παρουσίαση του εαυτού σας, και ορίστε έναν συντονιστή για την ομάδα σας.
Στο βίντεο από την τηλεοπτική εκπομπή 360ο με τίτλο «Παιδιά μεταναστών» παρακολουθούμε παιδιά μεταναστών να μεταφέρουν τις εμπειρίες και τα συναισθήματά τους από τη ζωή τους στην Ελλάδα.
Παρακολουθείστε το βίντεο
ΚΑΤΑΛΗΚΤΙΚΗ ΗΜΕΡΟΜΗΝΙΑ: 09.04.2025 (23:59)
Το βίντεο-ντοκιμαντέρ με τίτλο «ΜΙΚΡΟΙ ΞΕΝΟΙ» ερευνά κατά πόσο το ελληνικό Εκπαιδευτικό Σύστημα έχει προσαρμοστεί στη νέα πολυπολιτισμική πραγματικότητα των σχολείων.
Παρακολουθείστε το βίντεο https://archive.ert.gr/33416/και σχολιάστε στο φόρουμ σε ένα κείμενο 300-400 λέξεων τις απόψεις γονέων, εκπαιδευτικών και μαθητών σχετικά με τη συνύπαρξη και αλληλεξάρτηση γηγενών και αλλοδαπών μαθητών μέσα στο ελληνικό εκπαιδευτικό σύστημα (60 λεπτά).
Για την απάντησή σας μπορείτε να επικεντρωθείτε στα εξής ερωτήματα (η απάντηση θα πρέπει να περιλαμβάνει τις διαπιστώσεις από το βίντεο παράλληλα με τη δική σας άποψη/εμπειρία):
- Πρόκειται για θετική ή αρνητική αλληλεξάρτηση σύμφωνα με τις απόψεις που παρουσιάζονται;
- Ποιες είναι οι ανάγκες των παιδιών που η μητρική τους γλώσσα δεν είναι τα ελληνικά;
- Τι αισθάνονται οι Έλληνες γονείς βλέποντας να γίνονται τα παιδιά τους μειονότητα στην τάξη;
Για την διεκπεραίωση της δραστηριότητας θα πρέπει να εισέλθετε στο σύνδεσμο : https://www.theculturefactor.com/country-comparison-tool (υπάρχει και παρακάτω στην ενότητα αυτή)
και να μεταβείτε στο "Εργαλείο Σύγκρισης Χωρών". Θα τοποθετήσετε στην αναζήτηση 2 χώρες της επιλογής σας και θα προκύψει ένα διάγραμμα σύγκρισής τους σύμφωνα με τις 6 διαστάσεις που ορίζει η θεωρία του Hofstede. Θα πρέπει να μελετήσετε το διάγραμμα και να προβείτε στην ανάρτηση ενός κειμένου 200-250 λέξεων που θα περιγράφει τις διαφορές μεταξύ των δυο χωρών ως προς τις έξι διαστάσεις αλλά και τυχόν ερμηνείες τους.
ΠΡΟΣΟΧΗ ! Στην ανάρτηση του αρχείου της απάντησής σας θα πρέπει οπωσδήποτε να περιλαμβάνεται το διάγραμμα που προέκυψε από την αναζήτησή σας. Σε απαντήσεις που δεν περιλαμβάνουν το διάγραμμα θα σημειώνεται αφαίρεση μονάδων.
ΚΑΤΑΛΗΚΤΙΚΗ ΗΜΕΡΟΜΗΝΙΑ: 13.05.2025 (23:59)
Αναζητήστε σημεία της γλώσσας του σώματος (π.χ. χειρονομίες κλπ) που ενώ είναι φαινομενικά ίδια, ουσιαστικά διαφέρουν ως προς το νόημα τους σε διαφορετικές κουλτούρες. [Όχι περισσότερες από 200 λέξεις – 30 λεπτά].
Ποιες δεξιότητες θεωρείτε ότι πρέπει να αναπτύξει ένας ψυχολόγος προκειμένου να λειτουργήσει αποτελεσματικά σε μια διάδραση με έναν διαφορετικό πελάτη; Να αναφέρετε τουλάχιστον 3 δεξιότητες. [Όχι περισσότερες από 200 λέξεις – 30 λεπτά].