Το μάθημα καλύπτει την ελληνική ιστορία από το 1914 έως το 1981. Εξετάζονται το πολιτικό και κομματικό σύστημα, η εδαφική ολοκλήρωση του ελληνικού κράτους, η οικονομική και κοινωνική δυναμική των πολιτικών εξελίξεων, η διαμόρφωση της ελληνικής εξωτερικής πολιτικής. Δίνεται ιδιαίτερο βάρος στην κοινωνική διάσταση των πολιτικών συγκρούσεων κατά τη βενιζελική εποχή και την περίοδο του Εθνικού Διχασμού και μελετάται συστηματικά η συμμετοχή της Ελλάδας, στον Α’ Παγκόσμιο Πόλεμο, στη Μικρασιατική Εκστρατεία και στον Β’ Παγκόσμιο Πόλεμο, καθώς και η περίοδος της Κατοχής (1941-1944). Εξετάζονται οι εσωτερικές συγκρούσεις και οι διεθνείς εξελίξεις που καθόρισαν τον εμφύλιο πόλεμο, οι δυσκολίες της ανασυγκρότησης και της εσωτερικής ειρήνευσης, ο δυτικός προσανατολισμός της χώρας, η ένταξή της σε δομές ευρωπαϊκής υπερεθνικής συνεργασίας και συλλογικής ασφάλειας, η οικονομική ανάπτυξη, η εξέλιξη του Κυπριακού ζητήματος, ο μετασχηματισμός του πολιτικού και κομματικού συστήματος και οι κοινωνικές ανακατατάξεις μέχρι τη δικτατορία, η κατάλυση της δημοκρατίας και το δικτατορικό καθεστώς. Για την περίοδο της Μεταπολίτευσης, έμφαση δίδεται στον εκδημοκρατισμό, στη θεσμική ανασυγκρότηση του κράτους, στις μεταβολές της ελληνικής εξωτερικής πολιτικής και στις κοινωνικές ανακατατάξεις, καθώς και στην επιτυχή προσπάθεια για την ένταξη της Ελλάδας στην ΕΟΚ.
Οι στόχοι του μαθήματος είναι:
Μετά από την ολοκλήρωση του μαθήματος οι φοιτητές αναμένεται να είναι σε θέση να:
|
Η τέχνη και η επιστήμη των ερωτήσεων είναι η πηγή κάθε γνώσης. Thomas Berger |
Στο Πανεπιστήμιό μας οραματιζόμαστε τη δημιουργία μιας κοινότητας αναζήτησης της γνώσης. Υπάρχει διαφορά ανάμεσα στο να γνωρίζω κάτι και στο να το κατανοώ σε βάθος. Εσείς πόσο κατανοείτε τις πληροφορίες που σας προσφέρθηκαν;
Εκφράστε τις απορίες σας και συμβάλλετε στη δημιουργία μιας ζωντανής ομάδας διερεύνησης της επιστημονικής αλήθειας.
Νομίζετε ότι μπορείτε να εξηγήσετε τα όσα μάθατε; Γίνετε βοηθός του διδάσκοντος σας και εξασκηθείτε στο να εξηγείτε και να τεκμηριώνετε επιστημονικά δεδομένα.
|
Η τέχνη και η επιστήμη των ερωτήσεων είναι η πηγή κάθε γνώσης. Thomas Berger |
Στο Πανεπιστήμιό μας οραματιζόμαστε τη δημιουργία μιας κοινότητας αναζήτησης της γνώσης. Υπάρχει διαφορά ανάμεσα στο να γνωρίζω κάτι και στο να το κατανοώ σε βάθος. Εσείς πόσο κατανοείτε τις πληροφορίες που σας προσφέρθηκαν;
Εκφράστε τις απορίες σας και συμβάλλετε στη δημιουργία μιας ζωντανής ομάδας διερεύνησης της επιστημονικής αλήθειας.
Νομίζετε ότι μπορείτε να εξηγήσετε τα όσα μάθατε; Γίνετε βοηθός του διδάσκοντος σας και εξασκηθείτε στο να εξηγείτε και να τεκμηριώνετε επιστημονικά δεδομένα.
|
Η τέχνη και η επιστήμη των ερωτήσεων είναι η πηγή κάθε γνώσης. Thomas Berger |
Στο Πανεπιστήμιό μας οραματιζόμαστε τη δημιουργία μιας κοινότητας αναζήτησης της γνώσης. Υπάρχει διαφορά ανάμεσα στο να γνωρίζω κάτι και στο να το κατανοώ σε βάθος. Εσείς πόσο κατανοείτε τις πληροφορίες που σας προσφέρθηκαν;
Εκφράστε τις απορίες σας και συμβάλλετε στη δημιουργία μιας ζωντανής ομάδας διερεύνησης της επιστημονικής αλήθειας.
Νομίζετε ότι μπορείτε να εξηγήσετε τα όσα μάθατε; Γίνετε βοηθός του διδάσκοντος σας και εξασκηθείτε στο να εξηγείτε και να τεκμηριώνετε επιστημονικά δεδομένα.
|
Η τέχνη και η επιστήμη των ερωτήσεων είναι η πηγή κάθε γνώσης. Thomas Berger |
Στο Πανεπιστήμιό μας οραματιζόμαστε τη δημιουργία μιας κοινότητας αναζήτησης της γνώσης. Υπάρχει διαφορά ανάμεσα στο να γνωρίζω κάτι και στο να το κατανοώ σε βάθος. Εσείς πόσο κατανοείτε τις πληροφορίες που σας προσφέρθηκαν;
Εκφράστε τις απορίες σας και συμβάλλετε στη δημιουργία μιας ζωντανής ομάδας διερεύνησης της επιστημονικής αλήθειας.
Νομίζετε ότι μπορείτε να εξηγήσετε τα όσα μάθατε; Γίνετε βοηθός του διδάσκοντος σας και εξασκηθείτε στο να εξηγείτε και να τεκμηριώνετε επιστημονικά δεδομένα.
|
Η τέχνη και η επιστήμη των ερωτήσεων είναι η πηγή κάθε γνώσης. Thomas Berger |
Στο Πανεπιστήμιό μας οραματιζόμαστε τη δημιουργία μιας κοινότητας αναζήτησης της γνώσης. Υπάρχει διαφορά ανάμεσα στο να γνωρίζω κάτι και στο να το κατανοώ σε βάθος. Εσείς πόσο κατανοείτε τις πληροφορίες που σας προσφέρθηκαν;
Εκφράστε τις απορίες σας και συμβάλλετε στη δημιουργία μιας ζωντανής ομάδας διερεύνησης της επιστημονικής αλήθειας.
Νομίζετε ότι μπορείτε να εξηγήσετε τα όσα μάθατε; Γίνετε βοηθός του διδάσκοντος σας και εξασκηθείτε στο να εξηγείτε και να τεκμηριώνετε επιστημονικά δεδομένα.
|
Η τέχνη και η επιστήμη των ερωτήσεων είναι η πηγή κάθε γνώσης. Thomas Berger |
Στο Πανεπιστήμιό μας οραματιζόμαστε τη δημιουργία μιας κοινότητας αναζήτησης της γνώσης. Υπάρχει διαφορά ανάμεσα στο να γνωρίζω κάτι και στο να το κατανοώ σε βάθος. Εσείς πόσο κατανοείτε τις πληροφορίες που σας προσφέρθηκαν;
Εκφράστε τις απορίες σας και συμβάλλετε στη δημιουργία μιας ζωντανής ομάδας διερεύνησης της επιστημονικής αλήθειας.
Νομίζετε ότι μπορείτε να εξηγήσετε τα όσα μάθατε; Γίνετε βοηθός του διδάσκοντος σας και εξασκηθείτε στο να εξηγείτε και να τεκμηριώνετε επιστημονικά δεδομένα.
|
Η τέχνη και η επιστήμη των ερωτήσεων είναι η πηγή κάθε γνώσης. Thomas Berger |
Στο Πανεπιστήμιό μας οραματιζόμαστε τη δημιουργία μιας κοινότητας αναζήτησης της γνώσης. Υπάρχει διαφορά ανάμεσα στο να γνωρίζω κάτι και στο να το κατανοώ σε βάθος. Εσείς πόσο κατανοείτε τις πληροφορίες που σας προσφέρθηκαν;
Εκφράστε τις απορίες σας και συμβάλλετε στη δημιουργία μιας ζωντανής ομάδας διερεύνησης της επιστημονικής αλήθειας.
Νομίζετε ότι μπορείτε να εξηγήσετε τα όσα μάθατε; Γίνετε βοηθός του διδάσκοντος σας και εξασκηθείτε στο να εξηγείτε και να τεκμηριώνετε επιστημονικά δεδομένα.
|
Η τέχνη και η επιστήμη των ερωτήσεων είναι η πηγή κάθε γνώσης. Thomas Berger |
Στο Πανεπιστήμιό μας οραματιζόμαστε τη δημιουργία μιας κοινότητας αναζήτησης της γνώσης. Υπάρχει διαφορά ανάμεσα στο να γνωρίζω κάτι και στο να το κατανοώ σε βάθος. Εσείς πόσο κατανοείτε τις πληροφορίες που σας προσφέρθηκαν;
Εκφράστε τις απορίες σας και συμβάλλετε στη δημιουργία μιας ζωντανής ομάδας διερεύνησης της επιστημονικής αλήθειας.
Νομίζετε ότι μπορείτε να εξηγήσετε τα όσα μάθατε; Γίνετε βοηθός του διδάσκοντος σας και εξασκηθείτε στο να εξηγείτε και να τεκμηριώνετε επιστημονικά δεδομένα.
|
Η τέχνη και η επιστήμη των ερωτήσεων είναι η πηγή κάθε γνώσης. Thomas Berger |
Στο Πανεπιστήμιό μας οραματιζόμαστε τη δημιουργία μιας κοινότητας αναζήτησης της γνώσης. Υπάρχει διαφορά ανάμεσα στο να γνωρίζω κάτι και στο να το κατανοώ σε βάθος. Εσείς πόσο κατανοείτε τις πληροφορίες που σας προσφέρθηκαν;
Εκφράστε τις απορίες σας και συμβάλλετε στη δημιουργία μιας ζωντανής ομάδας διερεύνησης της επιστημονικής αλήθειας.
Νομίζετε ότι μπορείτε να εξηγήσετε τα όσα μάθατε; Γίνετε βοηθός του διδάσκοντος σας και εξασκηθείτε στο να εξηγείτε και να τεκμηριώνετε επιστημονικά δεδομένα.
|
Η τέχνη και η επιστήμη των ερωτήσεων είναι η πηγή κάθε γνώσης. Thomas Berger |
Στο Πανεπιστήμιό μας οραματιζόμαστε τη δημιουργία μιας κοινότητας αναζήτησης της γνώσης. Υπάρχει διαφορά ανάμεσα στο να γνωρίζω κάτι και στο να το κατανοώ σε βάθος. Εσείς πόσο κατανοείτε τις πληροφορίες που σας προσφέρθηκαν;
Εκφράστε τις απορίες σας και συμβάλλετε στη δημιουργία μιας ζωντανής ομάδας διερεύνησης της επιστημονικής αλήθειας.
Νομίζετε ότι μπορείτε να εξηγήσετε τα όσα μάθατε; Γίνετε βοηθός του διδάσκοντος σας και εξασκηθείτε στο να εξηγείτε και να τεκμηριώνετε επιστημονικά δεδομένα.
|
Η τέχνη και η επιστήμη των ερωτήσεων είναι η πηγή κάθε γνώσης. Thomas Berger |
Στο Πανεπιστήμιό μας οραματιζόμαστε τη δημιουργία μιας κοινότητας αναζήτησης της γνώσης. Υπάρχει διαφορά ανάμεσα στο να γνωρίζω κάτι και στο να το κατανοώ σε βάθος. Εσείς πόσο κατανοείτε τις πληροφορίες που σας προσφέρθηκαν;
Εκφράστε τις απορίες σας και συμβάλλετε στη δημιουργία μιας ζωντανής ομάδας διερεύνησης της επιστημονικής αλήθειας.
Νομίζετε ότι μπορείτε να εξηγήσετε τα όσα μάθατε; Γίνετε βοηθός του διδάσκοντος σας και εξασκηθείτε στο να εξηγείτε και να τεκμηριώνετε επιστημονικά δεδομένα.
|
Η τέχνη και η επιστήμη των ερωτήσεων είναι η πηγή κάθε γνώσης. Thomas Berger |
Στο Πανεπιστήμιό μας οραματιζόμαστε τη δημιουργία μιας κοινότητας αναζήτησης της γνώσης. Υπάρχει διαφορά ανάμεσα στο να γνωρίζω κάτι και στο να το κατανοώ σε βάθος. Εσείς πόσο κατανοείτε τις πληροφορίες που σας προσφέρθηκαν;
Εκφράστε τις απορίες σας και συμβάλλετε στη δημιουργία μιας ζωντανής ομάδας διερεύνησης της επιστημονικής αλήθειας.
Νομίζετε ότι μπορείτε να εξηγήσετε τα όσα μάθατε; Γίνετε βοηθός του διδάσκοντος σας και εξασκηθείτε στο να εξηγείτε και να τεκμηριώνετε επιστημονικά δεδομένα.